26.04.2008 - 26.04.2008

Antystress XXIII....

An tystress - comiesięczne spotkanie towarzysko - artystyczne, mające na celu konsolidację środowiska twórczego, politycznego i biznesowego Trójmiasta.

 

Wystąpią:

  • Utopsię (muzyczny debiut)
  • Antonii Kozłowski (poezja)
  • Pawilon (muzyka)
  • Tomasz Olszewski (muzyka i prowadzenie) 
  • Krzysztof Leon Dziemaszkiewicz (taniec)
  • Maciej Kraszewski (monolog satyryczny)
  • Maciej "dziadzia" Gulgowski (muzyka)
  • Towary zastępcze (muzyka)

 

 

Towary Zastępcze

 

 

 

Towary Zastępcze to pochodzący z Trójmiasta zespół, w skład którego wchodzą
Piotr Czerski, Borys Kossakowski i Michał Piotrowski oraz Sławomir Draczyński, Jarosław Marciszewski i Jakub Świątek.

 

(Marciszewski, Piotrowski, Czerski, Kossakowski, Draczyński, Świątek)

 

 

Zespół został założony w 2003 roku przez Czerskiego i Piotrowskiego. W pierwszym okresie działalności Towary Zastępcze programowo i manifestacyjnie unikały tworzenia jakiejkolwiek muzyki. Z upływem lat utrzymywanie stałego, wysokiego poziomu artystycznego milczenia stawało się jednak coraz trudniejsze, a między członkami grupy dochodziło do spięć na tle odmiennych wizji dalszego zastoju. Ostatecznie w kwietniu 2006 roku do zespołu dołączył kompozytor Borys Kossakowski (wcześniej zaangażowany m.in. w projekt Wszyscy); to wydarzenie rozpoczęło drugą fazę działalności Towarów Zastępczych - niechętne tworzenie utworów na pierwszy album ("Ciche dni", Korporacja Ha!art 2006).

 

Muzyka Towarów Zastępczych najczęściej określana bywa mianem depresyjnego elektroreggae, chociaż niektórzy krytycy wolą umieszczać ją w nurcie melancholijnego, industrialnego postdisko. Wydaje się jednak, że próby ścisłego kategoryzowania skazane są na niepowodzenie - Towary Zastępcze łączą bowiem elektronikę z hiphopowymi bitami, energetyczne gitary z klasycznymi aranżacjami fortepianowymi, free-jazz i nu-jazz z reggae i dubem, a piosenkę autorską z minimal music. Brzmienie Towarów Zastępczych, będące wypadkową tych szerokich zainteresowań i przenikających się wpływów stylistycznych, sytuuje materiał z płyty "Ciche dni" w amorficznej, falującej przestrzeni dźwiękowej pomiędzy takimi grupami jak Kombi i Świetliki.

 

 

 

 

 

 

WWW.towary.art.pl

 

 

 

 

 

 

 

PAWILON

 

 

 

 

 

Pawilon to zespół geograficznie i mentalnie związany z trójmiastem i jego

 

okolicami, a skład grupy uformował się w latach wspólnego zamieszkiwania jej członków. Pierwszy koncert zespół zagrał na początku 2005 roku. Od tego czasu grupa wystąpiła blisko 150 razy, a dzięki szybko zbieranemu doświadczeniu i brakowi zahamowań brała udział w wielu konkursach i festiwalach muzycznych, na których zdobyła kilka znaczących nagród. Wygrana w przeglądzie Gazety Wyborczej "Debiuty na Monciaku" 2005 pozwoliła zarejestrować kilka utworów, które ukazały się wiosną 2006 roku w postaci EP "Elo", nakładem Akademickiego Centrum Kultury UG. Zwycięstwo w konkursie festiwalu Union of Rock Węgorzewo 2006 przyniosło nową perkusję oraz pewną sumę pieniędzy. Od tego czasu zespół przygotowywał się do nagrania płyty i nadal grał koncerty. Wszyscy spragnieni posłuchania Pawilonu w domu mieli możliwość zapoznania się z utworami „Blisko” oraz „Elf”, które ukazały się na dwóch kolejnych częściach kompilacji „Offensywa” przygotowanej przez Piotra Stelmacha, dziennikarza Polskiego Radia (marzec 2007 oraz sierpień 2007). W lipcu 2007 w studiu Electric Eye braci Kapsa (Something Like Elvis, Contemporary Noise Quintet) nagranych zostało 13 piosenek, które złożyły się na debiutancki album zespołu zatytułowany "Retromantik". Płyta, której wydawcą jest wytwórnia Tymona Tymańskiego Biodro Records, ukazała się w marcu 2008 roku. Premiera medialna płyty odbyła się 7 marca, koncertem transmitowanym na żywo przez Program Trzeci Polskiego Radia. Premiera handlowa wydawnictwa zaplanowana została na 25 marca i od tego dnia płyta dostępna będzie w sklepach i salonach muzycznych.

 

www.pawilon.art.pl

 

 

 

 

 

 

 

Tomasz Olszewski

 

 

- autor tekstów, kompozytor, wykonawca, dziennikarz i prezenter radiowy i telewizyjny, lub – po prostu – śpiewający poeta. Jest laureatem niemal wszystkich najważniejszych polskich festiwali studenckich w latach 1984-85. Jego wcześniejsze piosenki znalazły się na kilku kasetach i płycie zawierającej wybór najciekawszych śpiewających autorów lat osiemdziesiątych. Skomponował także muzykę do dwóch spektakli. Publikował swoje teksty w almanachach poetyckich i antologiach, a w 1991 roku Oficyna Wydawnicza C&T wydała tomik jego piosenek zatytułowany „Zapiski z podróży”.Tomasz Olszewski dokonał wielu nagrań radiowych i telewizyjnych, miał swój program monograficzny w cyklu „Powrót bardów”. Pisał także piosenki dla innych wykonawców, zamieszczał swoje teksty publicystyczne i felietony w paru gazetach i periodykach a także magazynach muzycznych. Jest także autorem polskich tekstów do spektaklu “Fado” w Tetrze Wybrzeże w Gdańsku, uhonorowanego nagrodą Marszałka Województwa Pomorskiego jako największe wydarzenie muzyczne 2003 roku. Od 1995 roku Olszewski jest prezenterem w Radiu Gdańsk, współtworzy niedzielny program kulturalny Salon Artystyczny. W Telewizji Gdańsk można go, co tydzień zobaczyć w programie „Brulion Kulturalny”.

 

 


  • Krzysztof Leon Dziemaszkiewicz

aktor, performer, choreograf -
W latach 1987-1995 był tancerzem i asystentem choreografa w Teatrze Ekspresji w Sopocie. Brał udział we wszystkich realizacjach scenicznych i filmowych teatru. Od 1995 roku prowadzi własny teatr PATRZ MI NA USTA, najpierw w Gdańsku, a od 1997 roku w Berlinie. Jako tancerz i choreograf współpracował z Berlińskim teatrem „Moving M3” i z Teatrem „Babcia Zosia”. Od 2005 roku współpracuje z niemiecka performerka polskiego pochodzenia Mariolą Brillowską. Na stałe związany jest z Sopockim Klubem SFINKS, dla którego tworzy choreografie do pokazów mody, performance i happeningów.

W pracy scenicznej rzeczą dla niego istotną jest swobodna możliwość wyrażenia siebie. Nie pracuje w oparciu o literaturę, gotowe libretta. Stara się, by wypowiedź była w pełni czysta i osobista. W swych spektaklach posługuje się różnorodnymi formami ruchowymi, m.in.: tańcem współczesnym, ekspresyjnym, slow motion, które podobnie jak gra aktora/tancerza są nośnikami ekspresji i emocji.

W pracy twórczej Dziemaszkiewicza głównym tworzywem są emocje oraz otwartość wobec scenicznych partnerów. Widowiska Teatru powstają jako obrazy interdyscyplinarne, w których elementy takie jak: muzyka, plastyka, taniec, przestrzeń, atmosfera wydarzeń, klimat obecnej publiczności, napięcie wywołane grą tancerzy-aktorów, tworzą pewne wrażenia. Doznania te nie powinny być obarczone doświadczeniem widza, ani też wykonawcy, ale otwarte na wszystko, co nowe i nieznane...

 

  • UTOPSIE

Debiutanci. Zespół rodem z III LO w Gdańsku w składzie:

Dominika Kudrin - wokal
Maciek Gugniewicz - gitara
Marek Grącki - gitara
Szymon Zalewski - gitara basowa
Grzesiu Pawłowski (Mikołaj Dobielewski) - perkusja

 

  • DZIADZIA SOLO

Gitara akustyczna, slide, harmonijka, głos
Maciej dziadzia Gulgowski autor muzyki i tekstów, ur. 1977r. w
Starogardzie Gdańskim z wykształcenia ekonomista (UMK Toruń) z
zamiłowania muzyk. Wcześniej kompozytor i gitarzysta solowy w zespole
Derwishe grającym muzykę transową (powstała jedna niesamowita płyta
zapis półrocznej pracy zespołu nagranej podczas jednej nocy) właściwie
jednocześnie ta sama funkcja w zespole reggaeowym Jordan.
Obecnie wybrał drogę solową co pozwoliło mu na pełną dowolność twórczą
zarówno pod względem nowatorskiego użycia instrumentu jak i głosu.
Podstawą jest blues i rock&roll w czasie gry pudlo rezonansowe często
jest instrumentem perkusyjnym, stosuje też oryginalny rodzaj tappingu,
gitarę charakteryzuje pełne ciepłe brzmienie.
Projekt dziadzia solo to ok. 20 piosenek które autor napisał w ciągu
ostatniego roku. Inspiracją do tworzenia tekstów (polsko- i
anglojęzycznych) jest życie. Natchnieniem muzycznym są John Lee
Hooker, Peter Gabriel, The Band i wielu innych.
Koncerty dziadza solo odbywają się najczęściej w pubach, ale
również podczas większych imprez m.in. koncerty w ramach imprez
integracyjnych niesam.