31.03.2005 - 31.03.2005

Recital wokalny - Catherine Dagois (kontralt), Edgar Teufel (fortepian)

W programie: A.Honegger, G.Bizet, G.Mahler, J.Brahms, K.M.Komma, D.Milhaud, M.Ravel, E.Chabrier

Bilety w cenie 15 zł (normalny) i 10 zł (ulgowy) do nabycia przed koncertem.

Organizatorzy: NADBAłTYCKIE CENTRUM KULTURY i ALLIANCE FRANÓAISE Ośrodek przy Uniwersytecie Gdańskim


Duet Catherine Dagois i Edgar Teufel występował w 23 krajach na czterech kontynentach, od wielkich miast europejskich ( Paryż, Warszawa, Kraków, Monachium, Madryt, Bukareszt, Praga, Lizbona, Dublin, Edynburg...), w Azji ( Singapur, Malezja, Tajwan, Chiny, Japonia...) oraz na Madagaskarze, w Meksyku i Kanadzie.

Catherine Dagois jest solistką renomowanych festiwali: Warszawska Jesień, Documenta w Kassel czy Notes en blocs w Paryżu. Występowała pod batutą znakomitych dyrygentów, jak Elgar Howarth, FrÓdÓric Chaslin, Kwame Ryan, Johannes Kalizke. Jej głos zyskuje uznanie w dziełach postromantycznych (Requiem Verdiego czy Kindertotenlieder Maklera), jak również w kreacjach współczesnych.
Urodzona w rodzinie artystów już w dzieciństwie objawiła bardzo rzadki głos - kontralt dramatyczny. Złota medalistka Concours musical de France, finalistka konkursu złotych głosów w wieku dwudziestu lat. Ukończyła muzykologię, zdobyła dyplom państwowego profesora śpiewu i śpiewu solistycznego Konserwatorium w Sztuttgarcie. Regularnie prowadzi kursy wokalne z repertuaru francuskiego i niemieckiego (Ostrava, Bukareszt, Timisoara, Wrocław, Tananarive, Canton).

Duża część działalności artystycznej Catherine Dagois poświęcona jest recitalom, w których towarzyszy jej mąż, pianista i organista Edgar Teufel, posiadacz dyplomu z fortepianu, dyrygentury, muzykologii i literatury Konserwatorium i Uniwersytetu w Sztuttgarcie. Jako muzyk zawodowej orkiestry uczestniczył w licznych koncertach, tournÓes, nagraniach płytowych oraz programach radiowych i telewizyjnych. W 1985 roku założył orkiestrę młodzieżową w Sigmaringen, którą kieruje do dziś. Muzykalność gry Edgara Teufla, zarazem rozległa i pełna niuansów jest jednomyślnie ceniona przez krytykę.