27.12.2013 - 27.12.2013

Metropolia jest Okey - DZIEŃ DRUGI

Metropolia jest Okey - DZIEŃ DRUGI

KONCERT

Prowadzenie: Borys Kossakowski

1. GARS - zaproszenie zespołu
2. Gang Czerwonego Paznokcia
3. Ras Paddy And The Rockas - zaproszenie zespołu
4. Pedal Distorsionador
5. Destructive Daisy
6. The Esthetics
7. mjut
8. Leszek Możdżer + Dreadless Lions
9. Little Lava
10. Funkloopy
11. Jopolka

START: godz. 18.00
WSTĘP: 5 zł

DZIEŃ TAŃCA

Prowadzenie: Bartłomiej Łuniewicz

Teatr Na Plaży - Sopot

"Sopocki Teatr Tańca"-performance "TRANSmisja"- 18:00
Helena Ganjalyan-spektakl „Une femme masculine”- 19:00
Teatr "Patrz Mi Na Usta"-spektakl "Strefa Zagrożenia"- 20:00
"Dziki Styl Company"-spektakl "7.2"- 21:00
Katarzyna Pastuszak-spektakl "2"- 22:00


START
: godz. 18.00
WSTĘP: wolny (bezpłatne wejściówki)

Więcej informacji: www.dancedesk.pl

Programy na pozostałe dni:
Metropolia jest Okey - DZIEŃ PIERWSZY (Klub Ucho)
Metropolia jest Okey - DZIEŃ TRZECI (klub Desdemona, NCK, Klub Ucho)
Metropolia jest Okey - DZIEŃ CZWARTY (Klub Parlament, Centrum św. Jana)
Metropolia jest Okey - DZIEŃ PIĄTY (Galeria NCK, Klub Desdemona)

Opisy zespołów:

GARS - powstali w 2008 roku w 3mieście. Ich muzyka to wypełniony melancholią i wściekłością, emocjonalny post hardcore z alternatywnym podejściem.
Do tej pory wydali: Ep Numer zero 2008 (wyd. własne), LP Gdzie akcja rozwija się 2011 (wyd. własne), LP Gruzy absolutu, rewizja symboli 2012 (No Sanctuary records).
Zagrali ponad 100 koncertów w całej Polsce.

www.gars.com.pl
www.facebook.pl/thegarsi
www.gars.bandcamp.com

*

RAS PADDY & THE ROCKAS rozpoczęli działalność latem 2008 roku w wyniku spotkania charyzmatycznego artysty pochodzącego z Nigerii - Eshiomhele Agajimah (Ras Paddy) z muzykami związanymi w na początku lat 90 ubiegłego wieku z tzw. Gdańską Sceną Alternatywną. Członkowie RP&R byli w przeszłości współtwórcami wielu projektów muzycznych – między innymi Rocka’s Delight, Ultrajustice, Marylin Monroe, Vo.kool.ski, Galago Band and Ras Paddy i innych.
Muzyka zespołu reprezentuje rzadko w uprawiany w Polsce gatunek roots reggae, z zaangażowanymi w sferze tekstowej melodeklamacjami oraz elementami sztuki dub. RP&TR wykonuje na koncertach utwory oryginalne, cechujące się własnym, wypracowanym na przestrzeni lat stylem, nawiązującym do klasyków gatunku. Autentyzm wokalisty i jego łatwy kontakt z publicznością sprawia, że występy grupy spotykają się z bardzo dobrym przyjęciem. Ras Paddy & The Rockas występowali już przed publicznością wielu klubów muzycznych (m.in.: Ucho Gdynia, Papryka Sopot, Mechanik Gdańsk, Alternatywa Malbork i inne) jak również na dużych festiwalach muzycznych (m. in. Ostróda Reggae Festiwal 2009, Metropolia jest Okey 2010, Festiwal 3 Kultur w Dzierzgoniu 2012 i 2013 i innych).
Jedna z kompozycji zespołu znalazła się na składance Dub Out of Poland Part 3, wydanej przez wydawnictwo Antena Krzyku. Zespół posiada dostępny materiał na płycie długogrającej, nagrany w warunkach domowego studia. Obecnie pracuje nad profesjonalnym materiałem studyjnym.

Ras Paddy and The Rockas:
Eshiomhele Agajimah (RAS Paddy) – śpiew, melodeklamacja
Darek Jasionek – instr. klawiszowe
Mirek Malak – bas
Karol Krzymiński – perkusja
Marten Kolendowicz – gitary
Piotr Malecha – instr. klawiszowe
Sławomir Porębski – instr. perkusyjne
Jan Mróz (Drewnofromlas) – dub mix.

www.facebook.com/dubrockas
www.myspace.com/dubrockas

*

PEDAL DISTORSIOADOR to fuzz rockowy zespół z kwaterą główną w Gdańsku. Założony przez Voyta Su i Bauera w 2012, ich brzmienie opiera się głównie na DIYowych instrumentach, wzmacniaczach i efektach. Zgrzytająca gitara i ryczący syntezator grające chwytliwe melodie i riffy - tak to działa. Finaliści KortoFestu (Olsztyn) i Uruchomucho (Warszawa) w 2013, u siebie występowali z takimi kapelami jak Judy's Funeral i Magnificent Muttley na autorskim koncercie FUZZon w Sopocie. We wrześniu supportowali szwedzką kapelę Captain Crimson w ich trasie po Polsce. W internecie wisi ich pierwszy album do pobrania za darmo ze strony : www.pedaldistorsionador.com. W październiku miała miejsce premiera nowego singla pt. "Detroit" zapowiadającego nowe nagrania i prezentującego odświeżone, bardziej aktualne brzmienie zespołu. Darmo nagrali - darmo dają. W kapeli grają również : Muzzy Stardust (klawisze, wokal), Cleopatra Lo (bas) i Andy (perkusja)

www.pedaldistorsionador.com
www.facebook.com/PedalDistorsionador
www.reverbnation.com/pedaldistorsionador

*

DESTRUCTIVE DAISY Nazwa Destructive Daisy to przewrotne nawiązanie do Disney’owskiej słodkiej kaczki Daisy, jednak w tym co prezentuje zespół nie ma nic wspólnego z byciem grzeczną i „różową” dziewczynką. Zespół składa się z czterech dziewczyn pochodzących z Trójmiasta i powoli staje się mocnym punktem na muzycznej mapie Wybrzeża.
Muzyka, którą prezentuje ten band to wypadkowa garażowego grania lat 90, grunge, riot grrrl, punkrocka, ze szczypta stoner rocka, czyli mocne, głośne, przesterowane granie, które z dziewczęcym głosem jest pewnym novum w naszym kraju

Vocal: Audri
Guitar: Dams
Bass: Kleo
Drums: Ada

www.facebook.com/DestructiveDaisy
www.destructivedaisy.bandcamp.com/

*

MJUT powstał jesienią 2004 r. w Działdowie, skąd dwa lata później wyemigrował do Gdańska.

W pierwszych latach działalności wziął udział w wielu festiwalach i przeglądach. W styczniu 2007 roku piosenka „Do końca wszystkiego” znalazła się na składance Piotra Kaczkowskiego „minimax pl 4”, później, w grudniu mjut wygrał konkurs „Młode Wilki – Rebelia!” organizowany przez warszawski klub Stodoła. Nagrodą było sfinansowanie nagrań pierwszej płyty zespołu, która finalnego kształtu nabrała w gdyńskim Sounds Great Promotion Studio.

mjut zadebiutował w lutym 2011 roku albumem zatytułowanym „Akcja ratowania ślimaków” (Mystic). Płyta zebrała wiele pozytywnych recenzji, które zgodnie wskazują na oryginalność brzmieniową grupy: W świecie tanecznych rytmów i nastawionej na komercyjny sukces pseudoniezależności mjut jawi się jako zjawisko świeże i wyjątkowe. („Teraz Rock”). Niekonwencjonalnie podane gitary i szczypta ambitnej elektroniki stały się znakiem rozpoznawczym grupy: Debiut mjut zachwyca rozsądnie eklektycznym podejściem i urzekającym klimatem. (Onet.pl).
Latem 2011 r. zespół nagrał własną wersję piosenki „Łydka”, która ukazała się na płycie „Zadyszka”, jubileuszowym wydawnictwie grupy happysad. Aktualnie zespół pracuje nad nowym materiałem.

www.mjut.pl
www.facebook.com/mjuty
www.myspace.com/mjutband
www.youtube.com/mjutmusic

*

Zespół LITTLE LAVA to nostalgiczna podróż do muzyki lat 80-tych, w wykonaniu piątki trójmiejskich muzyków urodzonych w latach 90-tych. Poznali się na zlocie fanów filmu Scarface, gdzie odkryli wspólną fascynację muzyką z tego filmu. Zakładając zespół chcieli choć na chwilę poczuć się jakby żyli w tamtych czasach. Little Lava to naiwne melodie, rytmiczna perkusja i romantyczne teksty wyśpiewane w damsko-męskim duecie.
Little Lava to: Maciej Minikowicz - wokal, gitara Joanna Kuźma, - synth, wokal Maciej Komisarczyk - perkusja Jakub Kozak - gitara Piotr Jarmowski - bas

*

JOPOLKA - Polskie polki, oberki, kujawiaki i krakowiaki , czyli taneczne przeboje polskiej muzyki rozrywkowej i ludowej z XIX i początku XX wieku , we współczesnym wykonaniu. Punk, ska czy rock'n'roll wywodzą się z nurtu muzycznego , który swój początek ma właśnie w polce, dlatego nadaje się ona znakomicie do mieszania i modyfikowania pod kątem stylu i trendów.

DZIEŃ TAŃCA


Dzień Tańca w ramach festiwalu Metropolia Jest Okey  to 5 nieprzeciętnych spektakli, wyłowionych z perspektywy mijającego roku, ukazujących szerokie spektrum tendencji obserwowanych w Trójmieście.

Wydarzenie systematycznie śledzi trendy, metody i koncepcje obecne w środowisku twórców sztuki performatywnej, przybliżając spektakle zachęcające do dyskusji, w czasach gdy nurt performance wywiera coraz większy wpływ w teatrze postdramatycznym.

Można zadać sobie pytanie, czy człowiek który myśli-stoi, chodzi, przeżywa napięcia, opiera się o ścianę, kładzie się na podłodze, biegnie w miejscu, czy wręcz przeciwnie-nurkuje w kontemplacji, albo zastyga w niecodziennym geście-czy taki człowiek tańczy ?
Tu łączą się taniec i performance, gdzie poprzez wyzwoloną od fikcji dramtycznej akcji obecność świadomego ciała aktor-tancerz dąży do kształtowania znaczenia w dialogu z zaangażowanym w interpretację odbiorcą.

O ile teatr  dramatyczny nie może uciec od przedstawienia, o tyle właśnie różnorodność "teatru performatywnego" wzbogaca awangardę teatru przyszłości-sztuki świadomego ciała-tańca i performance.

Tegoroczny program "Dnia Tańca", odzwierciedlając najbardziej aktualne w Trójmieście tendencje,  zderza radykalną sztukę konceptualną z narracją tańcem i sztuką performance, prezentując na jednej scenie 5 intrygujących spektakli.


Opis spektakli:

Sopocki Teatr Tańca - performance TRANSmisja - 18:00

TRANSmisja to płynny teatralny obraz, którego głównym tematem jest ZMIANA. Widz zostanie zaproszony do świata, w którym nic nie jest na pewno, a za jedną wartością, kryją się następne. Performance nie jest jednak czystym „pokazem osobliwości” i najskrytszych marzeń scenicznych obu artystek, a ich transformacją.

Koncept: Joanna Czajkowska
Kreacje, choreografia: Joanna Nadrowska, Joanna Czajkowska
Wizualizacje: Natalia Osuch, Dominik Rudasz
Muzyka: Grzegorz Welizarowicz, Bartosz Hervy


Helena Ganjalyan-spektakl Une femme masculine
- 19:00

W spektaklu posłużono się koncepcją remixu - materiał wyjściowy stanowiła twórczość holenderskiej choreografki Ann Van den Broek (spektakle "Co(te)lette" oraz "We Solo Men"). W warstwie znaczeniowej "Une femme masculine" dotyczy problemu postawy kobiety, polegającej na identyfikacji z męską psychiką oraz męskim stylem bycia. Co jednak zawiera się w pojęciu energii 'kobiecej' oraz 'męskiej'? Czy takie rozgraniczenie jest zasadne? "Une femme masculine" jest wielowarstwową grą o DOMINACJĘ. Jest wołaniem o akceptację. Jest obrazem tych, którzy wciąż na nowo odgrywają swoją siłę. Poruszając się między obszarami takich pojęć jak prowokacja i wstyd "Une femme masculine" nie stawia pytania o to 'kim jestem', a o to 'kim chciałbym być' lub 'kim boje się okazać'.

Choreografia i koncept - Helena Ganjalyan
Wykonanie - Helena Ganjalyan, Korina Kordova
Muzyka - Michał Mackiewicz


Teatr "Patrz Mi Na Usta"-spektakl Strefa Zagrożenia
- 20:00

Strefa Zagrożenia powstała z inspiracji sztuką Zbombardowani Sary Kane. Dwójka ludzi zamknięta w hotelowym pokoju, w mieście w stanie wojny, próbuje zbliżyć się do siebie, nawiązać kontakt. Ich gesty są przenikliwym wołaniem o miłość i zainteresowanie. Każdy z performerów ma oznaczone pole działania, swoistą czasoprzestrzeń, w której próbuje znaleźć miejsce dla siebie, jednocześnie respektując lub też świadomie ignorując potrzeby drugiej osoby. Tytułowa Strefa Zagrożenia to miejsce, gdzie kumuluje się energia performerów, przestrzeń, w której nie ma wyraźnych granic, gdzie wszystko może się zdarzyć.

Choreografia, wykonanie: Krzysztof Dziemaszkiewicz, Anna Steller
Muzyka: Tomasz Wierzchowski
Video: Maciej Salamon
Światła, kostiumy: Krzysztof Dziemaszkiewicz


"Dziki Styl Company"-spektakl 7.2
- 21:00

"7.2" podejmuje próbę uchwycenia niuansów ludzkiej psychiki, jej siły i słabości zarazem.  Spektakl jest kolejną produkcja kolektywu tanecznego Dzikistyl Company znanego z takich produkcji jak "Dzieci innego Boga", " Streetwise", "Great Dictator", w którym, tym razem,  najważniejsza będzie narracja. Spektakl został zainspirowany opisem piekła z poematu Dantego Alighieri pt. ,,Boska komedia". Bohaterami przedstawienia są ludzie, w których działania wpisane są grzechy główne. Będzie to teatr skupiony na bazie aktorskiej oraz choreograficznej penetrującej najśmielsze możliwości ruchowe ludzkiego ciała.

Reżyseria: Patryk Gacki
Choreografia: Dziki Styl Company
Występują: Wioleta Fiuk, Helena Ganjalyan, Mikołaj Wieczór , Marcin Powszuk, Patryk Gacki
Muzyka: Igor Herbut
Scenografia: Beata Targosz
Wizualizacje: Andrzej Rajkowski

Katarzyna Pastuszak-spektakl 2 - 22:00

Projekt 2 autorstwa Katarzyny Pastuszak to rzecz o dialogu, o stawaniu się innym wobec innego,  o byciu pomiędzy jednym i drugim, byciu jednocześnie jednym i drugim.

Projekt 2 stanowi część autorskiego projektu Katarzyny Pastuszak pt. "33_33_33", który obejmuje 33 performanse i akcje artystyczne zaplanowane na 365 dni - od urodzin do urodzin artystki, tj. od 16 sierpnia 2013 do 16 sierpnia 2014.

Koncept, wykonanie, teksty, video: Katarzyna Pastuszak
Muzyka: Joanna Duda