Katarzyny Borowczyk
10.06.2017 - 10.06.2017

Koncert dyplomowy Karoliny Borowczyk (Dziwniel)

Zapraszamy na koncert dyplomowy

Karoliny Borowczyk (Dziwniel)

z klasy dr hab. Ewy Marciniec



10 czerwca, godzina. 16:00

W programie:

Antonio Vivaldi – „Stabat Mater”

wykonawcy:

Karolina Borowczyk (Dziwniel) - mezzosopran

oraz

Aleksandra Szymańska - I skrzypce 

Sabrina Stachel - II skrzypce

Weronika Wiśniewska – altówka

Witosława Frankowska – klawesyn

Weronika Kulpa – wiolonczela

***

Wolfgang Amadeusz Mozart – partia Farnace z opery „Mitridate, re di Ponto”/ „Mitrydates, król Pontu”

Ryszard Wagner – „Weiche, Wotan, weiche” – aria Erdy z opery „Złoto Renu”

wykonawcy:

Karolina Borowczyk (Dziwniel) – mezzosopran

Aleksandra Dąbrowska - fortepian









Karolina Borowczyk (Dziwniel)

ur. 05.12.1991

Studentka II roku studiów magisterskich Wydziału Wokalno-Aktorskiego Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku, w klasie dr hab. Ewy Marciniec. Studia licencjackie ukończyła w klasie dr Aleksandry Kucharskiej-Szefler. Umiejętności aktorskie rozwijała pod opieką ad. dr Doroty Kolak, mgr Magdaleny Boć, mgr Marty Jankowskiej oraz ad. dr Dariusza Szymaniaka. Jednocześnie przed dostaniem się na studia należała do zespołu „Scena 148” przy Teatrze Miejskim w Gdyni.



Uczestniczyła w kursach mistrzowskich, prowadzonych przez śpiewaków i pedagogów takich jak prof. Helena Łazarska, prof. Izykowska,  prof. Piotr Łykowski, dr Marek Rzepka czy zespół Neue Vocalsolisten Stuttgart. Jednocześnie była aktywną uczestniczką festiwalu muzyki dawnej w Jarosławiu „Pieśń naszych korzeni” gdzie wraz z chórem festiwalowym zaśpiewała takie dzieła jak Mesjasz G.F. Haendla (pod batutą Roberta Hugo), Vespro della beata Virgine  C. Monteverdiego (pod dyrekcją Marcela Pérèsa) czy „Missa in D” F. X. Brixiego (prowadzone przez dyr. o. Dawida Kupisza OP)



30 maja 2017 roku wykonała partię Bradamanty w operze „Alcina” J.F. Haendla na Akademii Muzycznej w Gdańsku (wersja koncertowa)



W 2015 roku wykonała „Stabat Mater” G.B. Pergolesiego pod batutą Michała Krężlewskiego w Elblągu.



W 2013 roku wykonała partię solową w dziele „The Armed Man - A Mass for Peace” K.Jenkinsa pod batutą prof. Marcina Tomczaka. Wystąpiła w Centrum św. Jana w spektaklach studenckich przygotowanych przez Akademię Muzyczną w Gdańsku. Były to takie opery jak: „Suor Angelica” G. Pucciniego czy „Orfeusz i Eurydyka” Ch.W. Glucka. Śpiewała również w zespole kameralnym Studentów Wydziału Wokalno-Aktorskiego, z którym wykonała partie chóralne „The Choice of Hercules” G. F. Haendla. W dniach 12-14 czerwca 2014 uczestniczyła w projekcie dyplomantów - „Cosi Fan Tutte” W.A. Mozarta w reżyserii Krzysztofa Knurka wystawione w Centrum św. Jana w Gdańsku.



W lutym oraz marcu 2016 przynależała do International Chorakademie Lubeck wraz z którym wykonywała w Niemczech m.in. „Mesjasza” G.F. Haendla czy też „Petite Messe Solennelle” G. Rossiniego pod batutą Rolfa Becka. W obu projektach śpiewała również fragmenty solo.

Jest wykonawczynią wielu utworów współczesnych napisanych przez gdańskich kompozytorów takich jak : Anna Rocławska, Wojciech Frycz, Piotr Jędrzejczyk czy Joanna Złotkowska.



Na kursie w Dusznikach-Zdroju 06.02.2015 otrzymała dyplom uznania za wyróżniające się wykonanie utworu podczas finałowego koncertu uczestników.



Należała do chóru „Tutti e Solo” pod batutą mgr Wiktorii Batarowskiej. Repertuar chóru jest bardzo zróżnicowany, od pieśni ludowych poprzez barok oraz operowe partie chóralne po atonalne utwory współcześnie powstające. W maju 2014 została nagrana płyta - współczesne ukraińskie kantaty na chór i solistów a cappella - "Cztery pory roku" i "Kantata karpacka" autorstwa Lesji Dyczko. Wykonała na niej dwie partie solowe.