Zapraszamy młodzież i dorosłych na spotkanie o fotografii.
Dwójka artystów –
Aleksandra Kotarska i Robert Sęk przybliży publiczności tajniki fotografii; opowiedzą, jak zrobić dobre, niebanalne zdjęcie, podpowiedzą jak patrzeć przez obiektyw, chwytać ciekawe momenty i jak komponować obraz fotograficzny. Zdradzą własne metody nieoczywistego postrzegania krajobrazów, ludzi i przedmiotów. Wykład inauguruje również wakacyjny konkurs fotograficzny dla dzieci, młodzieży i dorosłych (8.06 – 9.09.2018), którego tematem będzie
Morze Bałtyckie.
START: godz. 18.00
WSTĘP: wolny
PROWADZĄCY
Ola Kotarska absolwentka Wydziału Malarstwa ASP w Gdańsku, zajmuje się malarstwem, ilustracją i fotografią. Współpracuje z działami edukacyjnymi CSW Łaźnia i Nadbałtyckiego Centrum Kultury oraz pracuje przy projektach filmowych Ośrodka
Pogranicze - sztuk, kultur, narodów. Od niedawna współtworzy scenografie do animowanych projektów Darii Kopiec. Jej prace prezentowane były na wystawach indywidualnych w Kolonii Artystów i Galerii Żak w Gdańsku, kilka obrazów było częścią wystawy towarzyszącej projektowi
Znajomi znad morza we Wrocławiu. Szuka metod przekładu informacji, pozyskiwanych różnymi narzędziami na język malarstwa. Twórczyni zdjęć i animacji.
Robert Sęk z wykształcenia fotograf, absolwent animacji społecznej na Uniwersytecie Gdańskim i student animacji kultury na Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku. Reżyser i scenarzysta sztuk amatorskich. Animator prowadzący warsztaty i działania dla dzieci, młodzieży i dorosłych, głównie w gdańskich instytucjach kultury, takich jak CSW Łaźnia, Nowy Port Sztuki, Gdańska Galeria Miejska i Instytut Kultury Miejskiej. Zaangażowany w życie kulturalne miasta. Jego pasja fotograficzna obejmuje działalność artystyczną – głównie w obrębie fotografii analogowej oraz komercyjną, skupioną na tworzeniu reportaży oraz fotografii jedzenia w ramach duetu Melonur Collective.
PROJEKT KOLORY BAŁTYKU
Kolory Bałtyku to Projekt edukacyjny NCK, którego celem jest przybliżenie różnorodnych aspektów związanych z Morzem Bałtyckim. Poszczególne działania kierowane są do odbiorców w zróżnicowanych grupach wiekowych.
Składa się z czterech działań:
Więcej informacji:
tutaj