zdjęcie kości do gry z symbolami graficznymi: dziurka od klucza, żarówka, lupka, znak zapytania, strzałka
20-21 09.2021

Warsztaty promowania wydarzeń kulturalnych | Odpowiednie dać rzeczy słowo

Praktyczna wiedza, konkretne informacje, program dopasowany do potrzeb uczestników – tym kieruje się Nadbałtyckie Centrum Kultury, przygotowując pilotażową edycję warsztatów promocji wydarzeń kulturalnych.

 

Dwudniowe warsztaty skierowane są do pracowników instytucji i organizacji zajmujących się w regionie woj. pomorskiego realizacją wydarzeń kulturalnych o różnym zasięgu, wielkości i charakterze. Nawet najmniejsza lokalna impreza wymaga wykorzystania jakiejś formy promocji: zapowiedziana z sukcesem buduje publiczność, dobry wizerunek instytucji i dodaje entuzjazmu do realizacji kolejnych – być może coraz odważniejszych – projektów.

 

Program warsztatów dopasowany jest do warunków panujących w niewielkich ośrodkach kultury. Rozumiejąc ograniczenia kadrowe i budżetowe, zaproponujemy bezpłatne narzędzia, które ułatwiają samodzielne tworzenie i obróbkę różnego rodzaju treści (tekst, grafika, zdjęcia, filmy).

 

Podczas warsztatów zaproszeni eksperci opowiedzą i pokażą m. in.:

  • jak zaplanować promocję wydarzenia

  • dlaczego tekst opisujący wydarzenie jest ważny i jak przygotowywać opisy dostosowane do różnych mediów i odbiorców

  • jak samodzielnie zaprojektować estetyczne i funkcjonalne elementy graficzne (ulotki, plakaty, grafiki do wykorzystania w mediach społecznościowych itd.)

  • jak stworzyć interesującą relację fotograficzną i dokumentację wideo wydarzenia

  • jak efektywnie korzystać z mediów społecznościowych i na które z nich postawić w pracy promocyjnej

  • jak przygotowywać czytelne i widoczne materiały promocyjne spełniające wymogi dostępności

 

Poszczególne części warsztatu poprowadzone zostaną przez Monikę Serafin (planowanie promocji, media społecznościowe, strony www, podstawy brandingu), Olę Halicką (opracowywanie tekstów), Kasię Zwierzyńską – Bang Bang Design (opracowywanie materiałów graficznych), Anię Domańską (dokumentacja fotograficzna, filmy).

 

W zajęciach weźmie udział 20 uczestników/uczestniczek wyłonionych w ramach naboru prowadzonego latem 2021 roku.

 

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu pochodzących z Funduszu Promocji Kultury – państwowego funduszu celowego.

 

logo znak ministerstwa kultury, dzidzictwa narodowego i sportu