kolaż zdjęć, las, listek, dłoń, karteczka, napis "miastoplażalas"
31.07.2023

Leśny spacer choreograficzny - WYPRZEDANE

Termin: 31 VII 2023, godz. 18.00

Miejsce wydarzenia: Gdańsk Oliwa, zbiórka przy przystanku autobusowym „Jasia i Małgosi” (w pobliżu Kampusu UG na Wita Stwosza oraz SKM Gdańsk-Przymorze)

Wstęp: bilety 10 zł do nabycia na www.nck.interticket.pl od 12 VII 2023

 

Wystarczy 20 minut spędzonych wśród drzew, by poprawić swoje zdrowie i samopoczucie. Przebywając w lesie lub parku redukujemy stres, poprawiamy odporność i kondycję psychofizyczną.

NCK zaprasza na wyjątkową kąpiel leśną, podczas której skorzystamy z dobrodziejstw zieleni otaczającej Trójmiasto. W trakcie leśnego spaceru wykorzystamy narzędzia choreograficzne i ruch do podniesienia świadomości własnego ciała oraz uważnego kontaktu z naturą. Zajęcia w otoczeniu drzew uwrażliwią nas i pomogą każdemu z osobna rozwijać indywidualny potencjał ekspresji ruchowej.

 

Przewodniczkami będą artystki związane z Fundacją Polka dot: Natalia Chylińska, Katarzyna Kania i Katarzyna Pastuszak.

 

 

Dla kogo?

Dla wszystkich którzy pragną wzmocnić swój świadomy kontakt z naturą. Zapraszamy osoby powyżej 15 lat.

 

Co wziąć ze sobą?

Wygodne ubranie, butelka wody i wyciszony telefon :)

 

Bio prowadzących:

Katarzyna Pastuszak – tancerka/performerka, choreografka i dyrektor artystyczna Amareya Theatre & Guests, adiunkt w Zakładzie Badań nad Sztukami Performatywnymi (IAiA - Uniwersytet Gdański), członkini Pracowni Badawczej Between.Pomiędzy (UG) związana także z CEMiPoS (Sapporo), wice-prezeska Fundacji Polka dot. Autorka i tłumaczka artykułów z zakresu tańca i teatru oraz autorka książki Ankoku butō Hijikaty Tatsumiego – teatr ciała w kryzysie. Jej spektakle były prezentowane m.in. w Japonii, Grenlandii, Norwegii, Turcji, Izraelu, Niemczech, Francji oraz na licznych festiwalach w Polsce. Prowadziła spacery choreograficzne w ramach projektów „Miasto, kocham” (IKM, 2022) i „W ramach tańca: Wrzeszcz” (polka dot, 2021). W działaniach artystycznych porusza się głównie w obszarze nowej choreografii i teatru fizycznego, łącząc poszukiwania ruchowe z aktualnymi nurtami myśli humanistycznej. Interesuje ją polityczność ciała i choreografii.

Natalia Chylińska - performerka, artystka interdyscyplinarna, poruszająca się na przecięciu pracy z ciałem/ruchem, tekstem, materiałem dźwiękowym i wizualnym. Ostatni projekt o charakterze site specific pt. “2nd floor anatomies” (Chylińska/Pastuszak) został zaprezentowany na międzynarodowym festiwalu YPAM w Japonii. Artystka zrealizowała projekty oparte na instant composition w relacji do przestrzeni (site specific), m.in. w ramach Open House Gdańsk, spacerów choreograficznych (IKM, polka dot). Związana z Amareya Theatre & Guests oraz SEED Artists (Sue Schroeder).

Kasia Kania - pracuje jako niezależna choreografka, performerka, tancerka, nauczycielka akademicka. Mieszka i pracuje pomiędzy Polską a Niemcami, co nieuchronnie wpływa na jej artystyczne wybory, ekonomiczną sytuację i emocjonalne więzi, ale nieustannie kontynuuje poszukiwanie sposobów na tworzenie sztuki „międzynarodowo”. W 2014 r. ukończyła studia na Wydziale Teatru Tańca w Bytomiu (AST Kraków). Edukację taneczną zdobywała również w Tel Avivie (Kibbutzim Collage of Education) oraz w VSMU Bratislava. Jej doświadczenie zawodowe to głównie tworzenie choreografii opartej na współautorstwie, w której głównym wątkiem jest przyjęcie krytycznego i feministycznego punktu widzenia na emancypacyjny potencjał tańczącego ciała.

 

Wydarzenie na Facebooku

Osoby ze szczególnymi potrzebami, proszone są o wcześniejsze zgłoszenie chęci udziału w wydarzeniu oraz kontakt na adres mailowy: anna.piotrowska@nck.org.pl lub sekretariat@nck.org.pl, a także bezpośrednio w siedzibie organizatora (ul. Korzenna 33/35, Gdańsk) od pon. do pt., w godz. 9:00-14:00 lub pod numerem telefonu 58 326 10 10

Deklaracja dostępności

Wydarzenie odbędzie się z udziałem fotografa i/lub ekipy filmowej, którzy zrealizują reportaż w celach dokumentacyjnych i promocyjnych. Uczestnictwo w wydarzeniach oznacza zgodę na wykorzystanie wizerunku do ww celów.