14.04.2008 - 14.04.2008

Recital wokalny Miry Szary

Nadbałtyckie Centum Kultury oraz Akademia Muzyczna im. Fryderyka Chopina w Gdańsku zapraszają na

 

Recital dyplomowy.

Mira Szary – mezzosopran
Klasa śpiewu solowego dr Alicji Rumianowskiej

Ewelina Kuc – sopran
Antoniusz Dietzius - baryton
Tomasz Urmański – tenor

Dorota Artykiewicz – Skrla – fortepian
Witosława Frankowska – klawesyn
Jadwiga Rudka – Stefaniak – wiolonczela
Joachim Łuczak – skrzypce

 

I część

George Frideric Haendel
Kantata O Numi eterni! (La Lucrezia), HWV 145

II część (pieśni)

Gabriel Fauré   Après un rêve   Op. 7 Nr 1. (sł. anon.)
(1845 - 1924)   Mandoline    Op. 58 Nr 1  (sł. P. Verlaine)

Claude Debussy  Beau soir    (sł. P. Bourget)
(1862 - 1918)   Voici que le printemps    (sł. P. Bourget)
Fantoches  ( Fêtes Galantes I )  (sł. P.Verlaine)

Samuel Barber  Un cygne      Op. 27 Nr. 2 (sł. R.M. Rilke)
(1910-1981)   Le clocher chante          Op. 27 Nr. 4 (sł. R.M. Rilke)

* * *

Wolfgang Amadeus Mozart  (1756 – 1791)
Parto, parto. - Aria Sekstusa z opery La clemenza del Tito.

Gioacchino Rossini (1792 – 1868)
Bel raggio lusingier – Dolce pensiero.
Aria Semiramide z opery Semiramide.

Leonard Bernstein (1918 – 1980)
What a movie! – Scena z opery Trouble in Thaiti.

 

 

Mira Szary - naukę śpiewu rozpoczęła w Zamościu pod kierunkiem Wiesławy Grabek – Woś, następnie podjęła studia na Wydziale Wokalno – Aktorskim gdańskiej Akademii Muzycznej im. S. Moniuszki, w klasie śpiewu solowego dr Alicji Rumianowskiej. Swe umiejętności doskonaliła na kusach mistrzowskiech m.in. z sir. Paulem Esswoodem oraz Ingrid Kremling. W trakcie studiów kreowała role w spektaklach operowych w reż. Dariusza Paradowskiego: jako Cornelia („Julio Cesare” – G.F. Haendel), Amastre („Serse” – G.F. Haendel), Druga Dama („Zauberflote” – W.A. Mozart) oraz Cleofide („Cleofide” – J.A. Hasse). Stypendystka Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubelskiego 2006 w dziedzinie kultury i twórczości artystycznej.