03.04.2009 - 03.04.2009

Promocja książki Romana Rojka "Etiopia na 21 dni lub na całe życie"

Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne i Nadbałtyckie Centrum Kultury zapraszają na promocję książki Etiopia na 21 dni lub na całe życie. W programie spotkanie z autorem – Romanem Rojkiem, koncert zespołu Ikenga Drummers oraz pokaz filmu.

Książka Etiopia na 21 dni lub na całe życie jest bogato ilustrowaną relacją z kilku podróży do tego wyjątkowego kraju, który stanowi swoisty przekładaniec wielu religii, kultur, języków i zachowań. Etiopia zachwyca wykutymi w skale kościołami Lalibeli, ale także meczetami Hareru – jednego ze świętych miast islamu. To kraina, gdzie można oddać się medytacji w klasztorach zagubionych wśród górskich szczytów, jak i uczestniczyć w egzotycznych  obrzędach  ludów z Doliny Rzeki Omo; gdzie trudno się zdecydować, co piękniejsze – bogate stroje duchowieństwa podczas obchodów Święta Tymket, czy naturalna nagość wojowników plemiennych. Tę wszechobecną różnorodność dopełnia niezwykła przyroda, którą można obserwować nie tylko w tamtejszych parkach narodowych.
Roman Rojek pragnie w swojej książce przekonać Czytelnika, że Etiopia jest krajem otwartym dla zwykłych turystów, którzy – zostawiając tam swoje pieniądze – mogą ten odległy zakątek świata zmieniać na lepsze. Bo, jak podaje, jednodniowy pobyt zagranicznego turysty daje zatrudnienie 40 osobom.

 

Roman Rojek jest magistrem prawa (Uniwersytet Gdański, 1981) oraz doktorem nauk ekonomicznych (Politechnika Gdańska, 2005). W 1981 roku został pełnomocnikiem Krajowej Komisji Porozumiewawczej NSZ Solidarność do spraw kontaktów z rządem. Jednocześnie był asystentem w Katedrze Prawa i Postępowania Karnego UG. W roku 1984 założył Spółdzielnię Pracy Wysokościowej Świetlik. Gdy Lech Wałęsa zdecydował się kandydować w wyborach prezydenckich, wziął sprawy we własne ręce i poszedł na swoje: najpierw był handel obwoźny, potem hurtowy handel zagraniczny (eksport-import), wreszcie – doradztwo handlowe. Wszystkie te doświadczenia zaowocowały przebojowym wprowadzeniem na rynek firmy ATLAS, w której był wiceprezesem zarządu w latach 1993-2007. Odpowiadał za strategię marketingową, stworzył jedną z najsilniejszych polskich marek. Obecnie jest członkiem Rady Nadzorczej GRUPY ATLAS.

Roman Rojek jest także autorem książki Marka narodowa. Relikt czy fenomen na globalizującym się rynku?. Tak o niej pisze prof. Krzysztof Obłój: Wielka marka jest marzeniem, które powinno być bliskie każdemu polskiemu przedsiębiorcy i menedżerowi. Bo założyć firmę każdy może, ale stworzyć markę – udaje się nielicznym. I menedżerom Atlasa udało się to bez wątpienia. Książka ta nie jest na szczęście opowieścią o historii Atlasa (…). Jest znacznie bardziej ambitna i opowiada o fascynującym dylemacie budowy marek w świecie globalnej konkurencji i lokalnych rynków.
Więcej www.markanarodowa.info

 

                                                       /materiały GWP/