26.09.2007 - 30.09.2007

III Festiwal Kultur ?wiata "Okno na świat" 2007

III Festwial Kultur ?wiata "OKNO NA ?WIAT"
26-30 września 2007

organizator:

Nadbałtyckie Centrum Kultury
Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego
Miasto Gdańsk

Patroni medialni:

TVP 3 Gdańsk, Radio Gdańsk, I i II Program Poskiego Radia, Radio Bis, Gazeta Wyborcza, www.trojmiasto.pl, Independent, nadajnik.pl, www.siodemki.com , www.ds.art.pl, wrota pomorza.pl, reggae.net, www.wp.pl

sponsorzy: Energa, Darboven, Graffito, Nata, Novotel, Orbis Travel

Festiwal Kultur ?wiata "Okno na świat" – cykliczne wydarzenie powołane 3 lata temu z inicjatywy dyrektora Nadbałtyckiego Centrum Kultury, Lawrence'a Okey Ugwu – jest imprezą szczególną. Wśród działań naszej instytucji, w dużej mierze skupionych na krajach leżących w basenie Morza Bałtyckiego, znalazło się miejsce dla wydarzenia wykraczającego nie tylko poza region Bałtyku, ale również poza granice Europy.

Każdego roku, we wrześniu, Trójmiasto ożywa niezwykłą mieszanką dźwięków, języków i kolorów. Prezentujemy publiczności twórców z różnorodnych kręgów kulturowych, artystów, którzy tworzą w krajach odległych od swoich ojczyzn, albo też takich, dla których inspiracją są inne, egzotyczne kultury. Nasz Festiwal stał się dorocznym świętem sztuki, które w radosny sposób afirmuje kulturową i artystyczną różnorodność, porozumienie między odmiennymi nacjami oraz pielęgnowanie wzajemnej tolerancji, szacunku i zrozumienia poprzez sztukę. Poprzez organizację festiwalu chcemy promować pozytywne postawy społeczne w naszym mieście, które funkcjonowało w przeszłości jako miejsce spotkań wielu narodów i kultur. Chcielibyśmy, aby taki wizerunek Gdańska był nadal jego cechą rozpoznawczą w Polsce i na świecie. Pragniemy zwrócić szczególną uwagę polskiej publiczności na to, jak poszczególne style muzyczne potrafią się zmieniać, przenikać i współistnieć dzięki wielokulturowym wykonawcom. Interesuje nas, co dzieje się z muzyką, gdy przedstawiciel danego kraju, danej kultury, wyruszy ze swoją twórczością do innego kraju, innej kultury, i doprowadzi do zaistnienia dwóch procesów: zaszczepienia elementów muzyki kraju swojego pochodzenia w muzyce kraju, do którego się przeniósł, oraz włączenia elementów muzyki nowego miejsca zamieszkania do swojej rdzennej twórczości. Wierzymy, że proces ten jest możliwy również w innych niż muzyka aspektach życia.

 

Nasz Festiwal stwarza mieszkańcom Trójmiasta wspaniałą okazję do obcowania z wielonarodowym, wielobarwnym tłumem, w twórczy sposób manifestującym swoją odmienność. Takie spotkanie powinno być dla obu stron wydarzeniem ważnym – w sposób szczególny chcielibyśmy jednak, żeby zapamiętali je nasi widzowie, na co dzień nie mający wielu możliwości obcowania z przedstawicielami tak egzotycznych kultur.

 

Trzecia edycja Festiwalu Kultur ?wiata Okno na świat odbędzie się w Gdańsku w dniach 26–30 września 2007 roku. Tym razem postanowiliśmy przenieść główną część wydarzenia z plaży do samego serca miasta – nasze koncerty odbywać się będą w magicznej przestrzeni Centrum Św. Jana oraz na scenie plenerowej, która stanie na Targu Węglowym i ożywi gdańskie Główne Miasto na progu jesieni.

PROGRAM:

21 września, piątek

19:00 Wernisaż wystawy Unni Gjertsen (Norwegia)
Galeria Re:wizja/NCK
wystawa trwa do 21 października
Wstęp wolny

 



26 września, środa
 

Przegląd filmowy „Słodko, gorzko”
19:00 „Księga rekordów Szutki” reż. Aleksandar Manić, prod. Serbia i Czarnogóra / Czechy 2005
21:00 „Przeznaczone do burdelu” reż. Zana Briski, Ross Kauffman, prod. Indie / USA 2004
Kino Kameralne w Gdańsku
Bilety 5/7 zł, karnet 12/18 zł

 

27 września, czwartek

Przegląd filmowy „Słodko, gorzko”
17:00 „życie jest muzyką” reż. Fatim Akin, prod. Niemcy / Turcja 2005
Kino Kameralne w Gdańsku
Bilety 5/7 zł, karnet 12/18 zł

Warsztaty tańca - Afra Crudo (Francja)
Sala Mieszczańska/NCK
Wstęp 100 PLN (cena za całość)

 

Warsztaty tańca irlandzkiego - Rachel Kelly Dance School (Irlandia)
Pałac Młodzieży w Gdańsku
Wstęp wolny

18:00 PARADA FESTIWALOWA
Długa/Długi Targ/?więtojańska

Wieczór chińsko-indonezyjski
19:00
Szkoła Sztuk Walki Kung Fu Choy Lee Fut (Polska)
Jadwiga Możdżer i Damai (Polska)
Pokaz tańca indonezyjskiego
Centrum Św. Jana
Wstęp 5 PLN

 

28 września, piątek

Warsztaty tańca - Afra Crudo (Francja)
Sala Mieszczańska/NCK
Wstęp 100 zł (cena za całość)

 

Warsztaty tańca irlandzkiego - Rachel Kelly Dance School (Irlandia)
Pałac Młodzieży w Gdańsku
Wstęp wolny

Wieczór klezmersko-jazzowy
19:00 "Shalom" - recital Andre Ochodlo (Niemcy/Polska)
21:00 Max Klezmer Band (Polska)

Centrum Św. Jana

Wstęp 15/20 zł

 

29 września, sobota

Warsztaty tańca - Afra Crudo (Francja)

Sala Mieszczańska/NCK

Wstęp: 100 zł (cena za całość)

12:00 Pokaz powarsztatowy tańca irlandzkiego – Rachel Kelly Dance School (Irlandia)

Pałac Młodzieży w Gdańsku

Wstęp wolny

Koncert plenerowy
18:00
The GlennSkii's (USA/Polska)
18:45 Impacto (Kuba)
19:30 Biafro (Polska/Nigeria)
20:15 Maya Cool e sua Banda (Angola)
21:30 Misty in Roots (Jamaica/Wielka Brytania)
scena na Targu Węglowym w Gdańsku
Wstęp wolny

30 września, niedziela

Warsztaty tańca - Afra Crudo (Francja)

Sala Mieszczańska/NCK

Wstęp 100 zł (cena za całość)

 

16.00 Pokaz powarsztatowy – Afra Crudo (Francja)

Sala Mieszczańska/NCK

Wstęp wolny

Wieczór parateatralny
19:00 Legitymacje (Polska)
20:30 Queendom (Etiopia/Uganda/Trinidad/Gambia/Norwegia)

Centrum Św. Jana
Wstęp 10/15 zł

 


Polecamy: 25 - 26 października

 

"Ryszard Kapuściński - Spotkania", debata w ramach III FK? "Okno na ?wiat", Sala Mieszczańska/NCK

Projekt realizowany ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego"

WARSZTATY

 

Warsztaty technik tańca afrykańskiego AFRA CRUDO

Warsztaty odbędą się w dniach 27-30 września 2007 w Ratuszu
Staromiejskim
, siedzibie NCK (ul. Korzenna 33/35, Gdańsk) w godzinach 10.00-14.30 (cztery godziny zajęć + półgodzinna przerwa) i zakończą się otwartym pokazem powarsztatowym
30 września o godzinie 16.00

Całkowity koszt udziału w warsztatach wynosi 100,00

 

Warsztaty Afry Crudo dofinansowane zostały przez Ambasadę Francji w Polsce oraz polską Delegaturę Alliances Françaises.

 

Warsztaty tańca irlandzkiego RACHEL KELLY DANCE SCHOOL

Warsztaty przeznaczone dla dzieci i młodzieży odbędą się w dniach 26-29 września w Pałacu Młodzieży (ul. Ogarna 56, Gdańsk) w godzinach popołudniowych.

 

Otwarty pokaz powarsztatowy odbędzie się w Pałacu Młodzieży 29 września.

 

Wstęp na warsztaty jest wolny.

 

 

Kontakt i zapisy na warsztaty:
Aleksandra Halicka
e-mail:
aleksandra.halicka@nck.org.pl
tel. 58 326 10 11
kom. 509 473 502

 

O Artystach:

Powstałe w 1975 roku w Londynie MISTY IN ROOTS to prawdziwa legenda i wielka siła muzyki roots reggae na świecie.
Koncerty zespołu rozsławiła ich niebywała żywiołowość i świetny kontakt z publicznością, dynamicznie reagującą nie tylko na muzykę, ale również bezkompromisowe teksty stanowiące odpowiedź grupy na sytuację polityczną oraz społeczną współczesnego świata.
Jako siła napędowa ruchu „Rock Against Racism” MISTY zagrało więcej koncertów niż jakakolwiek inna grupa zaangażowana w akcję. Dzięki temu przed muzykami otworzyły się nowe możliwości, które pozwoliły im wejść w inspirujące sojusze artystyczne, m.in. z takimi sławami jak Tom Robinson, The Ruts czy Elvis Costello.
Chociaż muzyka MISTY przybiera różne odcienie – od żywiołowego, nagranego podczas koncertów „Live At the Counter Eurovision” (1978), przez łagodniejszy „Wise and Foolish” (1982), czy też inspirowane pobytem w Afryce albumy „Earth” (1983) oraz „Musi O Tunya” (1985) – tematem przewodnim pojawiającym się w całej twórczości grupy jest przesłanie szerzenia równości i sprawiedliwości. W 1983 roku MISTY IN ROOTS jako pierwsza grupa reggae przyjechała za żelazną kurtynę, do Gdańska, w geście poparcia dla „Solidarności”. Tym razem, 24 lata później, muzycy wciąż wierni swoim korzeniom, zagrają dla publiczności Festiwalu.
www.mistyinroots.ws

AndrÓ Ochodlo to postać w Trójmieście już niemal legendarna. Aktor, reżyser, pieśniarz, popularyzator kultury jidysz, a także założyciel i dyrektor działającego od kilkunastu lat w Sopocie Teatru Atelier im. Agnieszki Osieckiej.
Ochodlo znany jest zarówno w Polsce jak i w Europie głównie jako inicjator projektów muzycznych oraz teatralnych inspirowanych kulturą żydowską. Część z nich uwieczniona została na płytach nagranych m.in. z The Minsk Prospectors, The Minsk Klezmer Band czy Pressburger Klezmer Band.
Po jednym z koncertów na Białorusi mińska prasa pisała: "W cudownym otoczeniu muzycznym (skrzypce, fortepian, kontrabas, perkusja) bogaty, soczysty głos artysty był odbierany jako świeże zjawisko. Publiczność nie ukrywała swojego zachwyty z powodu wokalnego oraz dramatycznego mistrzostwa solisty, wspaniałej gry muzyków" (Tygodnik "Literatura i Sztuka").

BIAFR0 powołali do życia w Sopocie, w 1996 roku dwaj doświadczeni muzycy, którzy pracują ze sobą nieprzerwanie od 18 lat:

LARRY OKEY UGWU: Urodzony w Nigerii. Jeden z najbardziej doświadczonych muzyków niezależnych w północnej Polsce. Były członek takich grup jak: Polish Ham, International Roots Reggae Band, Sun’s Vibration. Larry uczestniczył w wielu projektach muzycznych na terenie Polski współpracując z takimi muzykami jak: Tymon Tymański, Andrzej Smolik, Leszek Możdżer, Leszcze, Przemek Dyakowski, Wojtek Staroniewicz, Michał i Jan Erszkowscy, Mikołaj Trzaska, Robert Usewicz i inni.
Larry jest założycielem grupy Ikenga Drummers i twórcą muzyki Elelekulele. Jest także aktorem Teatru Muzycznego w Gdyni.
JACEK STANISZEWSKI: Doktor sztuk pięknych, Jackson, bo tak jest nazywany przez przyjaciół, jest obecnie adiunktem na Wydziale Grafiki Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku. Był członkiem takich grup jak: Galago Band, International Roots Reggae Band, Sun’s Vibration.
Doskonały gitarzysta rytmiczny, któremu udało się stworzyć i obronić swój własny styl. Jack jest także twórcą jednej z najbardziej radykalnych formacji muzycznych północnej Polski – Chlupotu Mózgu oraz punkrockowych The Plemniors. Lubi siedzieć przy komputerze i tworzyć własną muzykę.

Inni członkowie zespołu to:

Sir PRZEMEK DYAKOWSKI, jest duchowym ojcem grupy, nauczycielem i inspiracją dla pozostałych członków. Przemek to żywa legenda Polskiej sceny jazzowej. Jest on założycielem popularnego Sax Clubu w Gdyni. Dyakowski odegrał kluczową rolę w formowaniu wielu muzycznych karier w tym rejonie kraju.

TOMASZ SZYMBORSKI

FILIP GAłˇZKA

Biafro gra muzykę eksperymentalną, która łączy takie style jak: Roots Reggae, Afro-rock, Funky Trans and Voo Doo vibes.
Grupa występowała na wielu prestiżowych festiwalach w kraju i za granicą. Ich występy to eksplozje energii połączone z teatralną siłą i muzycznym nerwem. Frontman Larry jest wulkanem energii, którego charyzma w kontakcie z publicznością sprawia, że uczestnicy czują się jak w niebie.

The GlenSKii' s to pierwszy – zarówno chronologicznie, jak i pod względem wartości artystycznej – Amerykanin na polskiej scenie muzycznej. Szerokiej publiczności znany jest głównie jako lider zespołu Groovekojad, ex-frontman Blendersów, z kolei pasjonatom bliskie jest jego wcielenie jako MC oraz głównego rezydenta przy mikrofonie legendarnego sopockiego Sfinksa.
Muzyka GlennSKii’ego opiera się łatwej klasyfikacji – Amerykanin rapuje, skatuje, śpiewa po polsku, angielsku, w języku Skat, Freestyle, a nawet po kaszubsku. Jego styl to funky z dużym ładunkiem break-beatu, big-beatu, electronica, „audiophilia”, „leftfieldu” i nu-jazzu.
www.theglennskiis.com

IMPACTO Zespół istnieje od roku 1989 i jest najstarszą formacją hip hopową na Kubie. Od 3 lat przewodnim stylem w muzyce IMPACTO jest coraz popularniejszy regueton. Inne style muzyczne, do jakich sięga zespół, to hip hop z elementami salsy, marengue i gorące karaibskie rytmy. Repertuar grupy jest mocno zróżnicowany, od ostro rapowych kompozycji po nastrojowe latynoskie ballady. Występ IMPACTO to nie tylko muzyka, śpiew i rap, ale także oryginalny taniec w wykonaniu wszystkich członków grupy.
W roku 2006 grupa odniosła ogromny sukces: aż 8 nominacji i 3 nagrody w najpopularniejszym i najbardziej prestiżowym festiwalu wideoclipów na Kubie – LUCAS FESTIVAL 2006. W roku 2007 IMPACTO koncertuje w Polsce promując swoją nowo wydaną płytę.
http://www.impacto.pl/

Afra Crudo – urodzona we Włoszech (Sardynia) tancerka, choreograf, nauczyciel tańca afro. Edukację taneczną rozpoczęła w wieku 8 lat w prywatnej szkole w Mediolanie. W latach 1990–1994 odkrywała tajniki tańca współczesnego pod okiem słynnej Piny Bausch w Folkwang Hochschule w Essen (Niemcy). W 1996 r. przeprowadziła się do Paryża, gdzie mieszka do dziś. Pobierała tam lekcje tańca afrykańskiego m.in. u Georgesa M’omboye, a w 1999 r stworzyła wraz z artystami afrykańskimi Teatr Tańca „Naffissa”. Podczas pobytu w Mali, uczyła się od tancerzy Ballet National du Mali; jej nauczycielką była Bintufune Diabate. W 1997 roku poproszono ją o przeprowadzenie warsztatów w Ośrodku Grotowskiego we Wrocławiu. Od tamtej pory często gości w Polsce ze spektaklami, warsztatami i koncertami. Duży rozgłos przyniosło artystce prowadzenie warsztatów afro w Polskim Teatrze Tańca Ewy Wycichowskiej, w ramach Biennale Tańca Współczesnego w Poznaniu. Graniczące z rytuałem spektakle taneczne Crudo charakteryzują się procesem transformacji, zawierają momenty przejścia (transgresji) i sięgają do pierwotnych, fascynujących źródeł teatru. Od lat artystce towarzyszy podczas warsztatów i spektakli Ladji Diawara – mistrz djembe z Mali;

 

 

Jadwiga Możdżer jest instruktorem zespołów rytmicznych, aktorką, lalkarką, tancerką, choreografem teatralnym, reżyserką. Wykłada w Centrum Edukacji Nauczycieli. Współpracuje z uniwersytetami jako specjalista z zakresu kultury i sztuki indonezyjskiej. Pracuje z artystami wielu krajów. Jest autorką programów edukacyjnych i realizatorką warsztatów twórczych łączących rozmaite dziedziny sztuki. Jej pasja jest także praca z dziecmi. Jest laureatką Stypendiów Miasta Gdańska, Ministerstwa Kultury Rzeczpospolitej Polskiej, Ministerstwa Republiki Indonezji. Realizuje niezależne projekty artystyczne. Zdobyła Nagrodę Centrum Edukacji Dziecka „Yogya Kids” w Indonezji. Jest choreografem i liderką zespołu Damai. Repertuar grupy obejmuje tradycyjne tańce indonezyjskie, w tym jawajskie i floresyjskie oraz choreografie Jadwigi Możdżer inspirowane tradycją rodzimą oraz sztuką taneczną i teatralna Azji Południowo-Wschodniej. Zespół wyrósł w „Ogrodzie sztuk” - projekcie Jadwigi Możdżer w 2004 roku. Ówczesne uczennice Szkoły Muzycznej w Gdańsku wystąpiły w Tańcu Motyli. Trzy z nich zostały w ogrodzie i przerodziły się w Orchidee. W roku nastepnym do zespołu dołączyły młodsze dziewczęta. Dotychczas zespół zrealizował kilka dużych projektów, m.in. „Zwierciadła kobiecości”, „Msza Floresyjska”, „Mozartiana”.

LEGITYMACJE
Ponad dwadzieścia instrumentów na scenie, beczka po ogórkach obok japońskiej elektroniki, gitara elektryczna obok didgeridoo, fisharmonia obok rapatajki, Cezary Studniak obok Sambora Dudzińskiego, Sambor Dudziński obok Konrada Imieli.
O tworzonej przez siebie muzyce mówią tak:
„Siłą Legitymacji jest to, że na scenie spotyka się trzech ludzi, którzy mają przygotowaną strukturę koncertu. Zależnie jednak od klimatu, a także reakcji widzów, spektakl w ich wykonaniu skręca w bardzo różne rejony teatralno-koncertowe. Są fragmenty ewidentnie muzyczne, są fragmenty kabaretowe, może nietypowe, a jednak rozśmieszające. Po takiej śmiesznej prezentacji chwytamy za instrumenty i przez dziesięć minut nie puszczamy oka do widowni, ale gramy muzykę - gramy to, co podpowiada nam nasze poczucie gustu. To trochę acid jazz, cool jazz, a nawet muzykę country. Jeden z utworów to disco polo. Bardzo ważny jest kontekst, w jakim wykonujemy te kompozycje. W naszej interpretacji widać, jaki jest nasz stosunek do danej piosenki. Wykonujemy własne kompozycje, piszemy też nowe aranżacje do znanych utworów.”

 

Skład zespołu:
Cezary Studniak
Sambor Dudziński
Konrad Imiela

Maya Cool to muzyk, wokalista oraz producent pochodzący z Angoli. Ponad szesnaście lat swojego życia, a także część muzycznej kariery spędził w stolicy Portugalii, Lizbonie, natomiast obecnie mieszka i pracuje w Luandzie, w Angoli. ?piewa juz od osiemnastu lat, a w swoim dorobku posiada cztery nagrane albumy, z których dwa zyskały status złotej, a jeden srebrnej płyty. Pierwszą płytę wydał w 1997 roku w Portugalii.
Maya Cool współpracował z wieloma znakomitymi muzykami z Afryki oraz Europy, między innymi z Fadistą oraz Marisą. Ostatni album artysty zatytułowany jest “Amores”, co w języku portugalskim oznacza “kochanie”. Został on nagrany w różnych częściach globu, m.in. W Angoli, Portugalii, Wielkiej Brytanii, Francji i na Kubie. Maya Cool jest obecnie jednym z najbardziej znanych wykonawców muzyki angolskiej. Artysta utrzymuje to miano reprezentując ojczyznę przy pomocy swojej muzyki na całym świecie. Koncertował w takich krajach jak Chiny, Brazylia, Włochy, Wielka Brytania, Stany Zjednoczone, Holandia czy Mozambik.
Maya Cool stał się swego rodzaju znakiem rozpoznawczym, a także muzycznym autorytetem w Angoli. Odkrył wiele młodych talentów, a następnie pomógł im w osiągnięciu pierwszych sukcesów. Mimo młodego wieku (artysta ma 32 lata), Maya Cool jest ważną częścią muzyki afrykańskiej i ma w Afryce liczne grono wielbicieli.
 

QUEENDOM
Twórczość powstałej w 1999 roku w Norwegii grupy teatralnej Queendom opiera się na talencie i doświadczeniu pięciu kobiet pochodzących z różnych krajów Afryki: Etiopii, Nigerii, Ugandy, Trynidadu oraz Gambii. Jako pierwszy żeński kolektyw złożony w całości z czarnoskórych profesjonalnie przygotowanych artystek teatralnych, Queendom tworzy przedstawienia społecznie zaangażowane. Ich celem jest nie tylko bawić, ale przede wszystkim zwracać uwagę na problemy życia codziennego, m.in. rasizm czy problemy kobiet.
Chociaż większość materiału prezentowanego przez grupę stanowi ich oryginalną twórczość, w repertuarze Queendom znaleźć można również teksty i muzykę napisane przez innych ciemnoskórych artystów. Używając humoru, satyry, poezji i piosenki, Queendom podnoszą poziom świadomości i wzajemnego zrozumienia między czarnymi i białymi Norwegami.

Skład zespołu:
Asta Busingye Lydersen
Haddy Nije
Hannah Wozene Kvam
Isabel Sterling
Monica Ifejilika

Max Klezmer Band istnieje od 1998 r. – impulsem do powstania formacji były zainteresowania muzyczne członków zespołu skupiające się wokół tradycyjnej muzyki żydowskiej. Dzięki oryginalnemu doborowi instrumentów oraz ciągłym twórczym poszukiwaniom wypracowali oni swój własny, unikalny styl muzyczny i niepowtarzalne brzmienie wykonywanych utworów: ich muzyka jest połączeniem tradycji i nowoczesności, sięga w głąb duszy ludzkiej odkrywając wspólną kulturową i artystyczną tożsamość ludzi różnych nacji, skłania zarazem do refleksji i budzi radość życia.
Zespół koncertował w Polsce i Europie (Szwecja, Białoruś, łotwa, Słowacja, Czechy, Niemcy, Francja, Belgia) i współpracował z wieloma uznanymi artystami polskiej sceny muzycznej.

Skład zespołu:
Max Kowalski - kontrabas
Michael Jones - skrzypce
Piotr Skupniewicz - klarnet
Marek "SMOK" Rajss - instrumenty perkusyjne
Jacek Hołubowski - akordeon
Bartłomiej Szczepański - perkusja
Tadeusz Leśniak - instrumenty klawiszowe

SZKOłA SZTUK WALKI KUNG FU CHOY LEE FUT
Czwartkowy pokaz obejmie:
Formy – tradycyjne układy ruchów przekazywane z pokolenia na pokolenie. W tym formy walki gołymi rękami i tradycyjną chińską bronią (włócznia, halabarda, miecz, techniki walki wachlarzem).
W pokazie znajdą się również różnego rodzaju scenki samoobrony, a także ćwiczenia wewnętrznych stylów Tai Chi Chuan oraz chińskiej gimnastyki zdrowotnej Luohan Qigong.
Wystapią m.in.:
Sifu Tomasz Chabowski – prowadzący Szkołę Sztuk Walki Kung-Fu „Lung” w Wieliczce, wielokrotny mistrz Polski, mistrz Stanów Zjednoczonych, zdobywca Pucharu Afryki, mistrz Europy zarówno w walkach pełno kontaktowych, jak i w formach, mistrz świata Choy Lee Fut.
Sabina Goraj-Chabowska – współprowadząca Szkołę Sztuk Walki Kung-Fu „Lung” w Wieliczce, wielokrotna mistrzyni Polski, mistrzyni Europy, czterokrotna mistrzyni Stanów Zjednoczonych zarówno w walkach pełno kontaktowych, jak i w formach, mistrzyni świata Choy Lee Fut.
Towarzyszyć im będą uczniowie tworzący grupę pokazową Szkoły Sztuk Walki Kung Fu „Lung”.
Zespół zaprezentuje także taniec smoka oraz taniec lwów.
Smok, który pojawi się w Św. Janie wykonany jest z bambusa, papieru, jedwabiu, drewna i metalu. Grupa pokaże dwa najpopularniejsze tańce czyli "podniebny lot" oraz "zabawa smoka z perłą",
Taniec Lwa jest wciąż mało znany w Polsce, mimo że jego tradycja sięga tysiąca lat. łączy w sobie elementy folkloru i umiejętności charakterystycznych dla sztuk walki. Tańczący lew powinien umieć wyrażać w trakcie tańca emocje: smutek, radość zdziwienie.
Taniec lwów i smoka silnie związany jest z tradycyjnymi szkołami chińskiej sztuki walki. Odtańczenie ich wymaga bowiem znacznej kondycji fizycznej i niejednokrotnie nawet akrobatycznych umiejętności.

www.lung.pl
 

Oficjalnym Klubem III Festiwalu Kultur ?wiata jest Klub Intro znajdujący się tuż przy Kościele Św. Jana w Gdańsku. Na czas trwania muzycznej części Festiwalu od 27 do 30 września w godzinach wieczornych, Intro zamieni się w strefę multi-kulti!

27 września (czwartek): Zapraszamy na wieczorny chill out przy dźwiękach muzyki orientalnej.

28 września (piątek): Tuż po koncercie klezmersko-jazzowym w Kościele Św. Jana, Intro zaprasza na jeszcze więcej muzyki żydowskiej, a także bałkańskiej i różnych odmian jazzu.

29 września (sobota): Późnym wieczorem, po koncercie plenerowym, w Intro odbędzie się impreza reagge.

30 września (niedziela): W ostatni dzień Festiwalu zapraszamy na noc odprężenia przy muzyce, która zadowoli każdego!

Godz. 22.30 „Okno na ?wiat – World Music w Polsce” specjalny pokaz filmu wraz z wprowadzeniem Włodzimierza Kleszcza, dziennikarza z Radiowej Jedynki

 

W Klubie będzie można napić się drinka ze specjalnego festiwalowego menu, a także spotkać nasze festiwalowe gwiazdy – planujemy namówić niektóre z nich do improwizowanych mini-koncertów dla gości Klubu Festiwalowego!


ZAPRASZAMY!!!!

27-30 września 2007, Klub Intro, ul. Straganiarska, wejście od Kościoła Św. Jana, od godziny 18.00 do rana.
www.klubintro.pl