Nowa Muzyka w Starym Ratuszu koncert 13 pa藕dziernika 2022 Radioelektronika na 偶ywo
13.10.2022

Nowa Muzyka w Starym Ratuszu. Radioelektronika na 偶ywo

Termin: 13 X 2022, godz. 19:00
Bilety: 20 z艂 (normalne) i 10 z艂 (ulgowe) do nabycia na www.intericket.pl oraz w ksi臋garni PWN (ul. Korzenna 33/35) na godzin臋 przed koncertem;
Udogodnienia: p臋tla indukcyjna;
Miejsce: Ratusz Staromiejski, ul. Korzenna 33/35

Po tegorocznych wakacjach zapraszamy na kolejny koncert z cyklu Nowa Muzyka w Starym Ratuszu, kt贸ry tym razem wype艂ni膮 kompozycje powsta艂e w okresie kilku ostatnich lat. W programie znajd膮 si臋 dwa utwory krakowskiego kompozytora, Micha艂a Pawe艂ka, z improwizowanymi partiami saksofonu w wykonaniu Szymona Zawodnego, a tak偶e bardzo ciekawy wyst臋p z 偶yw膮 elektronik膮 duetu Tomasz Misiak & Marcin Olejniczak, wykorzystuj膮cych szereg niekonwencjonalnych 藕r贸de艂 d藕wi臋ku, jak odbiorniki radiowe, kamienie itp. Us艂yszymy tak偶e kompozycj臋 m艂odej, bardzo oryginalnej kompozytorki izraelskiej, Talii Amar, z parti膮 wokaln膮 w wykonaniu Moniki Sendrowskiej. Po koncercie tradycyjnie b臋dzie mo偶na spotka膰 si臋 z kompozytorami, porozmawia膰 z nimi, zada膰 pytanie. Koncert b臋dzie tak偶e kolejn膮 okazj膮 do wylosowania specjalnej, pami膮tkowej p艂yty CD z wyborem nagra艅 dokonanych podczas wcze艣niejszych edycji Nowej Muzyki w Starym Ratuszu, jak i podw贸jnego albumu z wyborem polskiej muzyki elektroakustycznej, Odyssey One.

Program koncertu

鈽 Micha艂 Pawe艂ek Interrogatio (2019)
na saksofon i ta艣m臋
Szymon Zawodny 鈥 saksofon
Micha艂 Pawe艂ek - komputer
Dariusz Mazurowski 鈥 realizacja, dyfuzja d藕wi臋ku

鈽 Tomasz Misiak, Marcin Olejniczak Czas antenowy I (2022) na tabl臋, komputer, live electronics i radioodbiorniki (11鈥30鈥欌)
Tomasz Misiak 鈥 tabla, komputer, radioodbiornik
Marcin Olejniczak 鈥 radioodbiorniki, elektronika

鈽 Talia Amar Physics (2022) na sopran i ta艣m臋 z wideo
Monika Sendrowska - sopran
Dariusz Mazurowski 鈥 komputer, realizacja, dyfuzja d藕wi臋ku

鈽 Micha艂 Pawe艂ek Sidai (2021)
na saksofon i ta艣m臋
Szymon Zawodny 鈥 saksofon
Micha艂 Pawe艂ek - komputer
Dariusz Mazurowski 鈥 realizacja, dyfuzja d藕wi臋ku

鈽 Tomasz Misiak, Marcin Olejniczak Czas antenowy II (2022) na tabl臋, komputer, live electronics, radioodbiorniki i kamienie (9鈥30鈥欌)
Tomasz Misiak 鈥 tabla, komputer, radioodbiornik
Marcin Olejniczak 鈥 radioodbiorniki, elektronika, kamienie

Tomasz Misiak 鈥 ur. 1976, filozof, kulturoznawca, artysta, profesor Uniwersytetu Artystycznego w Poznaniu. 艁膮czy prac臋 naukow膮 z dzia艂alno艣ci膮 artystyczn膮 na polu muzyki i sztuki d藕wi臋ku. W swych poszukiwaniach artystycznych stara si臋 ukazywa膰 napi臋cia wynikaj膮ce z po艂膮czenia analogowych i cyfrowych technologii przekszta艂caj膮cych d藕wi臋k, waloryzuj膮c szum jako zjawisko estetyczne. Wsp贸艂tworzy艂 grup臋 鈥瀔alEka鈥欌, a tak偶e efemeryczny projekt 鈥濺adio Noise Orchestra鈥欌. Obecnie, wraz z Marcinem Olejniczakiem, tworzy 鈥濺adio Noise Duo鈥欌 oraz prowadzi wydawnictwo 鈥濧ntenna Non Grata鈥欌. Efekty swojej pracy pokazywa艂 w ramach wielu koncert贸w, festiwali i wystaw, m. in. 鈥濧udio Art鈥 w Krakowie, 鈥濱ndustrial Festival鈥 we Wroc艂awiu, Galerii Miejskiej 鈥濧rsena艂鈥欌 w Poznaniu czy Galerii BWA w Zielonej G贸rze. Cz艂onek Polskiego Stowarzyszenia Muzyki Elektroakustycznej. Autor ksi膮偶ek 鈥濫stetyczne konteksty audiosfery鈥, 鈥濳ulturowe przestrzenie d藕wi臋ku鈥, 鈥濻ztuka z widokiem na ucho鈥 oraz wielu artyku艂贸w w czasopismach naukowych i opracowaniach zbiorowych, wsp贸艂redaktor ksi膮偶ek 鈥濻posoby s艂uchania鈥 i 鈥濻艂uchanie medium鈥. Podstawowy obszar zainteresowa艅 teoretycznych: sound studies, ekologia akustyczna, obecno艣膰 d藕wi臋ku w kulturze wsp贸艂czesnej, muzyka, filozofia sztuki. W swoich badaniach, 艂膮cz膮c refleksj臋 filozoficzn膮 i historyczn膮 podejmuje namys艂 nad tymi kontekstami wsp贸艂czesnej kultury, w kt贸rych istotn膮 rol臋 odgrywa d藕wi臋k i sprz臋偶one z nim rozmaite sposoby s艂uchania.聽聽聽

Marcin Olejniczak 鈥 ur. 1976, z wykszta艂cenia socjolog, kulturoznawca i pedagog; pracuje jako wyk艂adowca w Akademii Nauk Stosowanych w Koninie. Od 1995 roku realizuje i prezentuje projekty intermedialne, instalacje, performance, koncertuje indywidualnie, w duetach i w zespo艂ach. W latach 1995-2003 wsp贸艂tworzy艂 鈥濭rup臋 Tw贸rcz膮 MY鈥欌. Porusza艂聽 si臋 w obszarze dzia艂a艅 d藕wi臋kowych penetruj膮cych mo偶liwo艣ci zwi膮zane z estetyk膮 postindustrialn膮, muzyk膮 konkretn膮, neokabaretem, swobodn膮 improwizacj膮 - w ramach projekt贸w 鈥濷piumathic鈥欌 i 鈥濵onopium鈥欌. Aktualnie fascynuje si臋 awangardowymi, transgresyjnymi mo偶liwo艣ciami wykorzystywania szumu radiowego 鈥 wsp贸艂tworzy 鈥濺adio Noise Duo鈥欌 (razem z Tomaszem Misiakiem). Od kilku lat bada tak偶e d藕wi臋kowy potencja艂 kamieni, 偶wiru i piasku. Cz艂onek Polskiego Stowarzyszenia Muzyki Elektroakustycznej. Wsp贸艂pracuje z Galeri膮 CKiS 鈥濿ie偶a Ci艣nie艅鈥欌 w Koninie (od 2013 roku jest kuratorem festiwalu 鈥濺ESTYTUCJE鈥欌) wsp贸艂tworzy 鈥濼RANSmutacje. Festiwal Korespondencji Sztuk鈥欌. Prowadzi (z T. Misiakiem) niezale偶ne wydawnictwo p艂ytowe 鈥濧ntenna Non Grata鈥欌.

Micha艂 Pawe艂ek - urodzi艂 si臋 w 1978 roku w Krakowie. Uko艅czy艂 studia w Akademii Muzycznej w Krakowie w klasie fortepianu prof. S.Wojtasa (2002) oraz w klasie kompozycji prof. M.Stachowskiego (2003). Studiowa艂 tak偶e kompozycj臋, muzyk臋 komputerow膮 oraz fizyk臋 d藕wi臋ku w Central Washington University (2002). Obecnie jest adiunktem w Akademii Muzycznej w Krakowie, pracuje tak偶e w Pa艅stwowej Szkole Muzycznej II st. im. W.呕ele艅skiego w Krakowie. Jako pianista bra艂 udzia艂 w prawykonaniach utwor贸w wielu polskich kompozytor贸w. Jest tw贸rc膮 utwor贸w akustycznych oraz elektronicznych, w艂膮czaj膮c w to przetwarzanie elektroniczne d藕wi臋k贸w instrumentalnych w czasie rzeczywistym. Zajmuje si臋 r贸wnie偶 realizacj膮 nagra艅.

Strona TALLI AMAR

Informacja o projekcie
Koordynacja artystyczna, produkcja: Dariusz Mazurowski, Krzysztof Olczak, Monika 艁ajming
Wsp贸艂organizatorzy: Katedra Kompozycji Akademii Muzycznej im. Stanis艂awa Moniuszki w Gda艅sku, Polskie Stowarzyszenie Muzyki Elektroakustycznej PSeME

Wydarzenie na Facebooku