Termin wydarzenia: 4 V 2023, godz. 19.00
Wstęp: bilety 10/ 20 zł do nabycia w serwisie nck.interticket.pl
Miejsce wydarzenia: NCK - Ratusz Staromiejski, ul. Korzenna 33/35
Udogodnienia: pętla indukcyjna
Majowy koncert z cyklu Nowa Muzyka w Starym Ratuszu będzie prezentacją projektu Akademia Performatyki, rozwijanego przez Małgorzatę Walentynowicz i Antoniego Michnika - duet doświadczonych muzyków, performerów, kuratorów i badaczy współczesnej muzyki.
Tym razem koncert z cyklu Nowa Muzyka w Starym Ratuszu nie będzie jedynie prezentacją granych wcześniej utworów. W programie wieczoru pojawią się także interpretacje partytur (zapisów nutowych) wypracowanych w trakcie kwietniowych warsztatów w NCK (27 kwietnia 2023).
Akademia performatyki to przedsięwzięcie mające na celu prezentację, popularyzację oraz warsztatową pracę nad różnymi aspektami wykonawstwa poszukujących nurtów muzyki współczesnej - multi-, trans- oraz intermedialnych eksperymentów, nowego rozumienia poszerzonych technik wykonawczych w ramach tzw. Nowej Dyscypliny*, czy tradycji Fluxusu** i innych neoawangardowych eksperymentów.
* Nowa Dyscyplina to sposób tworzenia. Odnosi się do wszystkich dziedzin sztuki i skupia się zarówno na komponowania, jak i na samym procesie przygotowywania utworów do wykonania
** (def. PWN) Fluxus [łac., ‘w ruchu’], tendencja w sztuce lat 60. i 70. XX w. wspólna artystom aranżującym działania artyst. znoszące granicę między tradycyjnie pojmowaną sztuką a rzeczywistością;
Program koncertu
Steffen Krebber "Laufzeitumgebung" (2012) na talkbox, keyboard i wideo
Małgorzata Walentynowicz – keyboard
Antoni Michnik – talkbox
Dariusz Mazurowski – realizacja elektroakustyczna
"Hausmusik Kollektiv I" realizacja partytur zebranych pod redakcją Claudii Molitor (2020)
Małgorzata Walentynowicz, Antoni Michnik – koncepcja realizacji, praca warsztatowa:
Nikola Freda
Marta Grodź
Izabela Pożoga
Malwina Pakuła
Bartosz Śpiewak
Wojciech Kubik
oraz inni uczestnicy i uczestniczki otwartych warsztatów – performance
Dariusz Mazurowski – komputer, realizacja elektroakustyczna
Sławomir Wojciechowski "Rituals" (2020)
na fortepian, wideo (autorstwa Doroty Walentynowicz) i elektronikę
Małgorzata Walentynowicz – fortepian
Sławomir Wojciechowski – komputer, realizacja elektroakustyczna
Jessie Marino "Endless Shrimps" (2015) na 2 performerów, obiekty, video i ścieżkę stereo
Małgorzata Walentynowicz – performance
Antoni Michnik – performance
Dariusz Mazurowski – komputer, realizacja elektroakustyczna
Emmett Williams "Four-Directional Song of Doubt for Five Voices"(1957) utwór z udziałem widowni, wersja przygotowana specjalnie na ten koncert
Antoni Michnik – prowadzenie
Dariusz Mazurowski – komputer, realizacja elektroakustyczna
"Hausmusik Kollektiv II" realizacja partytur zebranych pod redakcją Claudii Molitor (2020)
Małgorzata Walentynowicz, Antoni Michnik – koncepcja realizacji, praca warsztatowa:
Nikola Freda
Marta Grodź
Izabela Pożoga
Malwina Pakuła
Bartosz Śpiewak
Wojciech Kubik
oraz inni uczestnicy i uczestniczki otwartych warsztatów – performance
Dariusz Mazurowski – komputer, realizacja elektroakustyczna
Realizacja elektroakustyczna: Dariusz Mazurowski
Koordynacja artystyczna, produkcja: Dariusz Mazurowski, Krzysztof Olczak, Monika Łajming
Współorganizatorzy: Katedra Kompozycji Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku, Polskie Stowarzyszenie Muzyki Elektroakustycznej PSeME
„Zrealizowano przy pomocy finansowej Województwa Pomorskiego”
„Zrealizowano ze środków Miasta Gdańska w ramach Stypendium Kulturalnego”.
Antoni Michnik - doktorant w IS PAN, absolwent IHS UW, historyk kultury, performer, kurator;
Członek założyciel researchersko-performatywnej Grupy ETC; od jesieni 2013 w redakcji magazynu „Glissando”. Publikował m.in. w „Dialogu”, „Kontekstach“,„Kwartalniku Filmowym”, „Ruchu Muzycznym”, „Szumie”„Zeszytach Literackich”. Współredaktor książek Fluxus w trzech aktach. Narracje - estetyki - geografie Grupy ETC (Wyd. Krytyki Politycznej, 2014) oraz Poza Rejestrem. Rozmowy o muzyce i prawie autorskim (Fundacja Nowoczesna Polska, 2015).
Małgorzata Walentynowicz - pianistka, performerka.
Laureatka I Nagrody Gaudeamus Interpreters Competition w Amsterdamie i I Nagrody The Yvar Mikhashoff Trust for New Music w Buffalo (NY, USA). Nominowana do Classical:NEXT Innovation Award w Rotterdamie. Wykonuje utwory wykorzystujące elektronikę, samplery i multimedia, jak również kompozycje z elementami teatru muzycznego i sztuki performance. Występowała podczas najbardziej cenionych festiwali muzyki współczesnej m.in. Warszawska Jesień, Ultraschall, MaerzMusik, ECLAT Stuttgart, Rainy Days w Luxemburgu, Musica Strasbourg, SPOR w Aahrus, KLANG, Musica Polonica Nova we Wrocławiu, Sacrum Profanum, Tzlil Meudcan w Tel Aviwie.
Wydarzenie na Facebooku
Więcej o projekcie Nowa Muzyka w Starym Ratuszu